Vinterferie
Sommerferie

Spørgsmål og svar


Her finder du svar på generelle spørgsmål - ellers er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. eller e-mail.

Hvornår skal rejsen betales?
Efter reservation mailes en faktura bekræftelse. Depositum på 10% eller min. 1.000,- pr. hytte/lejlighed/hotelophold skal betales efter 3 dage. Restbeløbet indbetales 60 dage inden afrejse.
Der kan være andre regler for specielle boliger - se mere under betingelser for skiferie og sommerferie
 
Hvordan foregår betaling?
Du kan betale på 2 måder: 
Enten ved bankoverførsel til: 9070 0001713264
Eller ved betaling med kreditkort på hjemmesiden: onlinebetaling
 
Modtager jeg en kvittering på min betaling?
Laver du en bankoverførsel, modtager du en kvittering, når vi registrerer betalingen på din booking.
Betaler du med kreditkort via hjemmesiden, modtager du automatisk en kvittering på din online betaling. Hvis den ikke modtages, tjek venligst om den er røget under spam. Desuden modtager du også en kvittering, når vi registrerer betalingen på din booking. 

Kan fakturaen sendes til flere mailadresser?
Faktura/booking kan kun kobles til én kontakt person, og én mailadresse. Kontaktpersonen kan ved modtagelse videresende faktura til resten af rejseselskabet.
 
Hvad koster det at afbestille?
Den information kan du finde i vores betingelser, sammen med anden nyttig information: Skiferie og Sommerferie

Hvornår modtager jeg rejsepapirer?
Rejsepapirer indeholdende voucher og infoside bl.a. med info om check-in, mailes ca. 3 uger inden ankomstdato.
 
Hvornår og hvor foregår check-in?
Information om check-in og nøgle udlevering m.m. findes i rejsepapirerne på info siden, som mailes ca. 3 uger inden ankomstdato.
 
Kan I sørge for tidligere check-in i vores bolig?
NEJ, FJÄLLFERIE har ingen indflydelse på at kunne foretage tidligere check-in, og det er ikke noget, man kan bestille på forhånd uanset om man ankommer tidligt, har små børn med eller gerne vil betale for det. Eneste mulighed er at forhøre sig ved ankomst, så kan det nogen gange lykkedes at boligen er klar før forventet tidspunkt.
 
Hvor kan jeg se, om jeg må medbringe en hund?
Det er meget forskelligt fra område til område og fra bolig til bolig. Medbringer du hund, så kontakt FJÄLLFERIE for at undersøge om det er tilladt i din bolig og evt. tillæg for dette.
 
Har I snegaranti?
Ved alle nordlige destinationer findes der snegaranti – mere information findes under fanebladet ”Skifakta” ved hver enkelt destination.
Der findes ikke snegaranti på de sydlige destinationer.
 
Kan jeg bestille liftkort, skileje og skiskole hos FJÄLLFERIE?
Liftkort, skileje og skiskole skal ved alle destinationer nordpå bestilles direkte ved destinationen med undtagelse af Stöten, Idre Fjäll, Idre Himmelfjäll og Beitostølen, hvor liftkort kan bestilles hos FJÄLLFERIE.
FJÄLLFERIE anbefaler altid, at skiskole bookes hjemmefra, da man ellers risikerer at der er udsolgt ved ankomst. Pris eks. på liftkort findes under fanebladet ”skifakta” ved hver enkelt destination. Skiskole priser findes på destinationens hjemmeside, hvor det også bookes.
FJÄLLFERIE har et samarbejde med SKISET, og kan derfor på de fleste sydlige destinationer forhåndsbooke skileje med rabat. Liftkort købes på stedet.
 
Forsikring?
FJÄLLFERIE kan tegne en sygdomsafbestillingsforsikring, som koster 7,4 % af lejebeløbet + Dansk skadeforsikringsafgift (1,1% af selve prisen). 
Den tegnes igennem Europæiske. Se produktark her eller de fulde betingelser her
 
Kan jeg bestille ferien online?
De fleste rejser kan bestilles online - dog ikke alle, så hvis du ikke finder det ønskede, er du meget velkommen til at sende en forespørgsel på info@fjeldferie.dk eller ringe på 70 23 34 60.
 
Hvad betyder det når prisen er blå og der står måske ledig?
Det betyder, at FJÄLLFERIE skal undersøge med destinationen, om der er ledigt.
 
Kan jeg købe flybilletter hos FJÄLLFERIE?
Vi formidler ikke flybilletter, men vi tilbyder bustransport med SneXpressen (Vikingbus), til flere af destinationerne i Sverige og Norge samt togtransport til Vemdalen og Åre i Sverige.

Kan FJÄLLFERIE booke færgeoverfart?
Ja, FJÄLLFERIE har et samarbejde med Stena Line og DFDS, så vi kan booke overfart sammen med jeres bestilling af skiferie. Vær opmærksom på at overfart ved eks. økonomibillet ofte skal betales samtidig med reservation.
 
Er der rabat på overfart?
Desværre, vi booker til rederiernes ordinære priser.

Kan FJÄLLFERIE tilbyde overnatning undervejs?
Ja, FJÄLLFERIE har ét hotel i Sverige, hvor vi kan tilbyde overnatning undervejs:
 
Har FJÄLLFERIE egne guider eller ansatte på destinationerne?
Nej, FJÄLLFERIE har ikke ansatte på destinationerne. 
Vores gæster rejser på egen hånd, og benytter sig af destinationens ansatte/reception ved eventuelle spørgsmål.
 
Skal vi medbringe Pas på rejsen?
Vi anbefaler ALTID at du medbringer dit Pas!
Det er et krav hvis du rejser syd på.
Ved rejser nord på, er det som regel også et krav ved færgetransport og kan ligeledes være det ved grænsen på tidspunkter med skærpede kontroller. 
 
Modtager vi trafik information?
Nej, det påhviler gæsten selv evt. på forhånd at undersøge trafikforhold, vejarbejde eller andre ting, der kan ændre/forlænge turen undervejs. 
 
Skal vi kontakte FJÄLLFERIE ved evt. problemer i boligen?
Nej, ikke i første omgang. Ved evt. problemer som eks. manglende rengøring, ting der er i stykker eller lignende - kontaktes receptionen på stedet, eller hvis der i ankomstpapirerne (placeret i boligen eller udleveret sammen med nøglen) er et telefon nummer benyttes dette.
Lykkedes det ikke på tilfredsstillende vis at løse problemet, er I naturligvis velkommen til at kontakte FJÄLLFERIE i Danmark, som så tager fat på vores samarbejdspartner, der tager fat på den aktuelle reception for at nå frem til en bedre løsning. 
 
Er FJÄLLFERIE medlem af Rejsegarantifonden?
Ja FJÄLLFERIE er medlem af Rejsegarantifonden med nr. 1546.

ClubXtra

Få ekstra fordele, nyhedsbrev og tilbud. Meld dig gratis ind i FJÄLLFERIE's rejseklub ClubXtra