Vinterferie
Sommerferie

Spørgsmål og svar


Her finder du svar på generelle spørgsmål - ellers er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. eller e-mail.

Hvornår skal rejsen betales?
Efter reservation mailes en faktura bekræftelse. Depositum på 10 % eller min. 1.000,- pr. hytte/lejlighed/hotelophold skal betales efter 3 dage. Restbeløbet indbetales 60 dage inden afrejse.
Der kan være andre regler for specielle boliger - se mere under betingelser for skiferie og sommerferie
 
Hvordan foregår betaling?
Du kan betale på 2 måder: 
Enten ved bankoverførsel til: 9070 0001713264
Eller ved betaling med kreditkort på hjemmesiden: onlinebetaling
 
Modtager jeg en kvittering på min betaling?
Laver du en bankoverførsel, modtager du en kvittering, når vi registrerer betalingen på din booking.
Betaler du med kreditkort via hjemmesiden, modtager du automatisk en kvittering på din online betaling. Hvis den ikke modtages, tjek venligst om den er røget under spam. Desuden modtager du også en kvittering, når vi registrerer betalingen på din booking. 

Kan fakturaen sendes til flere mailadresser?
Faktura/booking kan kun kobles til én kontakt person, og én mailadresse. Kontaktpersonen kan ved modtagelse videresende faktura til resten af rejseselskabet.
 
Hvad koster det at afbestille?
Den information kan du finde i vores betingelser, sammen med anden nyttig information: Skiferie og Sommerferie

Hvornår modtager jeg rejsepapirer?
Rejsepapirer indeholdende voucher, infoside m.m. mailes ca. 3 uger inden afrejse.
 
Hvornår og hvor foregår check-in?
Information om check-in og nøgle udlevering m.m. findes i rejsepapirerne, som mailes ca. 3 uger inden afrejse.

Hvor kan jeg se, om jeg må medbringe en hund?
Det er meget forskelligt fra område til område og fra bolig til bolig. Medbringer du hund, så kontakt FJÄLLFERIE for at undersøge om det er tilladt i din bolig og evt. tillæg for dette.
 
Har I snegaranti?
Ved alle nordlige destinationer findes der snegaranti – mere information findes under fanebladet ”Byen” ved hver enkelt destination.
Der findes ikke snegaranti på de sydlige destinationer.
 
Kan jeg bestille liftkort, skileje og skiskole hos FJÄLLFERIE?
Liftkort, skileje og skiskole skal ved alle destinationer nordpå bestilles direkte ved destinationen med undtagelse af Branäs, Stöten og Beitostølen, hvor liftkort kan bestilles hos FJÄLLFERIE.
FJÄLLFERIE anbefaler altid, at skiskole bookes hjemmefra, da man ellers risikerer at der er udsolgt ved ankomst. Priser på liftkort findes under fanebladet ”skifakta” ved hver enkelt destination. Skiskole priser findes på destinationens hjemmeside, hvor det også bookes.
FJÄLLFERIE har et samarbejde med SKISET, og kan derfor på de fleste sydlige destinationer forhåndsbooke skileje med rabat. Liftkort købes på stedet.
 
Forsikring?
FJÄLLFERIE kan tegne en afbestillingsforsikring til 6 % af totalprisen på rejsen. 
Den tegnes igennem Europæiske Forsikring. 
Yderlig forsikring som dækker på rejsen har FJÄLLFERIE ikke mulighed for at tegne, så vi anbefaler altid, at man tjekker med sit forsikringsselskab, om man har de nødvendige rejseforsikringer.
 
Kan jeg bestille ferien online?
De fleste rejser kan bestilles online - dog ikke alle, så hvis du ikke finder det ønskede, er du meget velkommen til at sende en forespørgsel på info@fjeldferie.dk eller ringe på 70 23 34 60.
 
Hvad betyder det når prisen er blå og der står måske ledig?
Det betyder, at FJÄLLFERIE skal undersøge med destinationen om der er ledigt.
 
Kan jeg købe flybilletter hos FJÄLLFERIE?
Vi formidler ikke flybilletter, men vi tilbyder bustransport med Vedde Turistfart, til flere af destinationerne i Sverige og Norge samt togtransport til Vemdalen og Åre i Sverige.

Kan FJÄLLFERIE booke færgeoverfart?
Ja, FJÄLLFERIE har et samarbejde med Stena Line, Fjordline og DFDS, så vi kan booke overfart sammen med jeres bestilling af skiferie. Dog kan overfarten ikke bestilles online, men gøres via mail eller telefon. Vær opmærksom på at overfarten ofte skal betales samtidig med reservation via kreditkortbetaling.
 
Er der rabat på overfart?
Desværre, vi booker til rederiernes ordinære priser.

Kan FJÄLLFERIE tilbyde overnatning undervejs?
FJÄLLFERIE har kun ét hotel i Sverige, hvor vi kan tilbyde overnatning undervejs:
 
Har FJÄLLFERIE egne guider eller ansatte på destinationerne?
Nej FJÄLLFERIE har ikke ansatte på destinationerne. 
Vores gæster rejser på egen hånd, og benytter sig af destinationens ansatte ved eventuelle spørgsmål.
 
Er FJÄLLFERIE medlem af Rejsegarantifonden?
Ja FJÄLLFERIE er medlem af Rejsegarantifonden med nr. 1546.

ClubXtra

Få ekstra fordele, nyhedsbrev og tilbud. Meld dig gratis ind i FJÄLLFERIE's rejseklub ClubXtra